Haber

14 Mayıs seçimleri öncesi Meta’dan ‘Seçim Operasyon Merkezi’

Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın çatı şirketi Meta, Türkiye’de seçimlerin güvenliği için özel bir merkez kurduğunu duyurdu. Duyuruda, “Seçim günü yaklaşırken, potansiyel tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit etmek ve daha hızlı yanıt vermek için Seçim Operasyon Merkezimizi etkinleştiriyoruz.” İçeriği kaldırmak için insan gücüne ve teknolojiye yatırım yapıyoruz”.

Bu kapsamda Truth Sense ve Confirmation’ın ortada olduğu, 90’dan fazla bağımsız üçüncü taraf haber doğrulama kuruluşu ile çalışma yürütüleceği belirtildi.

Meta’nın Seçim Operasyonları Merkezi açıklaması şöyle:

İnsanları Sadık Tutmak İçin İsraf Edici İçeriği Kaldırma

Uygulamalarımızda insanların önemsedikleri konuları açıkça ve inançla konuşabilmelerini istiyoruz. Topluluk Standartlarımız, Facebook ve Instagram’da hangi içeriğe izin verilip verilmediğini halka açık bir biçimde belirtir ve birçok tercih alanını kapsar. Bunların arasında taciz ve şiddete teşvik politikaları ile etnik köken veya din temelinde insanlara yönelik saldırıları yasaklayan ayrıntılı nefret söylemi politikaları yer almaktadır. Bu kuralları ihlal eden içeriği tespit ettiğimiz anda kaldırıyoruz.

Olası tehditleri gerçek zamanlı tespit edip hızlı aksiyon almaya odaklanan Türkiye Seçim Operasyon Merkezi’ni seçim günü yaklaştıkça devreye alacağız. Meta’nın bu büyük ölçekli girişimi, şirketimizin farklı departmanlarında görev yapan mühendis, hukukçu, araştırmacı ve analiz uzmanlarını bir araya getirecek.

Yanlış Bilgi ve Asılsız Haberlerle Mücadele

Belirli durumlarda, olası şiddete veya fiziksel zarara katkıda bulunabilecek veya oy vermeyi caydırmayı amaçlayan tüm asılsız bilgileri Facebook ve Instagram’dan kaldırırız. Buna oy verme tarihleri, yerleri, saatleri ve formülleri hakkında asılsız haberler de dahildir.

Yayılmasını yavaşlatmaya ve insanları yetkili kaynaklardan gelen bilgilere yönlendirmeye odaklanıyoruz, böylece daha az insan diğer tüm asılsız bilgi biçimlerini görüyor. Bunu yapmak için, aralarında Truth Sense ve Türkiye’den Teyit’in de bulunduğu 90’ın üzerinde bağımsız üçüncü taraf teyit kuruluşuyla çalışıyoruz.

Çalıştığımız doğrulama kuruluşları içeriği asılsız olarak sınıflandırdığında, içeriğin görüntülenmesini önemli ölçüde azaltarak insanların görme olasılığını azaltıyor, içeriği paylaşan veya daha önce paylaşmış kişileri uyarıyor ve içeriğe yol açan uyarı etiketleri ekliyoruz. bilgilerin asılsız olduğuna dair doğrulama kuruluşu tarafından hazırlanan makale. İçerik “yanlış”, “kısmen asılsız” veya “değiştirilmiş” olarak sınıflandırıldığında, bu içeriğe uyarı etiketleri ekler ve insanların onu görme olasılığını azaltmak için maruziyetini azaltırız.

Son dakika haberlerinde hızlı hareket etmenin özellikle değerli olduğunu bildiğimiz için, doğrulama kuruluşlarının Türkiye’deki seçimle ilgili içeriği bulmasını ve kategorize etmesini kolaylaştırdık. Hakikat kuruluşlarının daha kolay bulabilmesi için seçimle ilgili içeriği tek bir yerde toplamak için anahtar kelime algılamayı kullanıyoruz.

Aynı zamanda, WhatsApp’ta, insanlar şüpheli veya yanlış görünen bir mesaj aldıklarında, içeriğin doğruluğunu onaylamak için bu bilgileri doğrulama kuruluşları Fact and Verify ile tekrar kontrol etmelerini öneririz.

Ayrıca “Yanlış Bilgilerle Nasıl Mücadele Edebilirsiniz?” kullanıcılarımızın çevrimiçi asılsız haberleri tespit etmesine ve bunlara karşı önlem almasına yardımcı olmak için. Kampanyayı başlattık. Bu kampanya çerçevesinde, asılsız bilgilerin nasıl tespit edildiği ve bu durumda ne yapılması gerektiği konusunda bilgi paylaşan reklamlar için yerel radyo istasyonlarıyla ortaklık kurduk.

Dijital okuryazarlık eğitimine değer veriyoruz ve bu doğrultuda Türkiye’de dijital okuryazarlığı geliştirmeyi amaçlayan ve yanlış bilgileri tespit etmeye odaklanan programlar başlattık. Mart ve Nisan 2023’te, yetişkinlere yönelik yanlış bilgilendirme ve seçim okuryazarlığı eğitimi sağlamak için Bilgi Üniversitesi, MediaWise ve Habitat Derneği dahil olmak üzere akademik, medya ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla da iş birliği yaptık.

WhatsApp’ta Viral Mesajlar

Geçen yıl, bir kez iletilen rastgele bir iletinin aynı anda yalnızca bir kümeye iletilebileceğini açıklamıştık. 2020 yılında yönlendirme oranı yüksek mesajlar için birebir özelliğini de kullanıma açtık ve WhatsApp üzerinden gönderilen mesaj sayısının yüzde 70’in üzerinde azaldığını gördük.

İnsanlar ayrıca kendilerini kimlerin küme sohbetlerine ekleyebileceğini ve bilinmeyen kişileri engelleyebileceğini veya bildirebileceğini denetleyebilir, bu da onlara gizlilikleri üzerinde daha da fazla kontrol sağlar.

Politik Reklamlar ve Şeffaflık

Uygulamalarımızda sosyal konular, seçimler veya siyasetle ilgili reklamlar yayınlamak isteyen reklamverenler, kim olduklarını ve hangi ülkede yaşadıklarını kanıtlamak için bir doğrulama sürecinden geçmelidir. Şeffaflık ilkelerimiz doğrultusunda reklamverenin kim olduğunu gösteren etiketler eklenir. yazılar

Ayrıca, kullanıcıların daha az reklam görmeyi seçebilmesi için yeni kontroller ekledik. Kullanıcılar bu kontrolleri kullandıklarında etiketlenmiş reklamları görmezler.

Tüm siyasi ve seçime dayalı reklamlar, yedi yıl boyunca Reklam Kitaplığımıza eklenir, böylece herkes hangi reklamların yayınlandığını, hedeflemeyle ilgili bilgileri ve bunlara ne kadar harcandığını görebilir.

Seçim Müdahalesiyle Mücadele

Seçimlere müdahaleyi önlemek için özel gruplar oluşturduk. Oluşturduğumuz bu gruplar aracılığıyla, gelişmiş ağlar kullanarak kamusal tartışmaya müdahale etmeye çalışan bir dizi Sayfa, Küme ve Hesap olan koordineli kötüye kullanıma (CIB) odaklandık.

2017’den bu yana, koordineli suistimaller (CIB) nedeniyle dünya çapında 200’den fazla ağı kaldırdık; Platformlarımızda bu tür faaliyetler tespit ettiğimizde, özellikle seçimlerle ilgiliyse harekete geçiyoruz. Tespit ettiğimiz CIB ağlarını izlemeye, kaldırmaya ve ayrıntılarını kamuoyuyla paylaşmaya devam edeceğiz.” (HABER MERKEZİ)

haberhalkapinar.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu