Ekonomi

Volkswagen’ın Scout Motors’u Saf Elektrikli Araçlara Kıyasla Hibrit Araçlara Olan Talebin Arttığını Görüyor

Investing.com — Volkswagen AG destekli, elektrikli SUV ve pikap üretiminde uzmanlaşmış otomobil üreticisi Scout Motors, saf elektrikli araçlarına kıyasla benzinli hibrit modellerine olan talepte bir artış gördü.

Başlangıçta tamamen elektrikli bir marka olarak tasarlanan Scout, ABD’de elektrikli araçlara olan tüketici ilgisinin azalmasına yanıt olarak, Ekim ayında iki modelinin (Traveler SUV ve Terra pikap) plug-in hibrit versiyonlarını tanıttı. Bu hibrit modellerin 2027’de piyasaya sürülmesi planlanıyor.

Scout’un CEO’su Scott Keogh, hibrit varyantlar için yapılan rezervasyonların artık saf elektrikli araçları geçtiğini bildirdi. Keogh, bu eğilimi bazı Amerikalı tüketicilerin elektrikli araçlara karşı direnci ve şarj istasyonlarının mevcudiyeti konusundaki endişelerine bağlıyor.

Keogh, Salı günü Las Vegas’ta düzenlenen, eski adıyla Consumer Electronics Show olan CES’te Bloomberg TV’de Ed Ludlow ile yaptığı röportajda, hibrit modellerin bu zorluklara bir çözüm sunduğunu belirtti.

Scout’un kullandığı hibrit teknoloji, menzili uzatılmış elektrikli araç (EREV) olarak biliniyor. Bu sistemde benzinli motor, tekerlekleri doğrudan sürmek yerine bataryayı şarj eden bir jeneratör görevi görüyor. Bu tasarım, Scout’un hibrit modellerinin yakıt ikmali yapmadan 500 milden fazla yol kat etmesine olanak sağlıyor; bu da saf elektrikli varyantların 350 millik menziliyle karşılaştırıldığında önemli bir fark yaratıyor.

EREV’ler, dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olan Çin’de popülerlik kazanıyor ve bu yıl Chrysler’in ana şirketi Stellantis NV’nin Ramcharger pikap modeliyle Amerika’da ilk kez görücüye çıkacak.

Volkswagen, 2022 yılında en son 1980’de satılan klasik Amerikan Scout markasını yeniden canlandırma ve elektrikleştirme planlarını duyurmuştu. Alman otomobil üreticisi, 2021’de tamamlanan bir anlaşmayla Navistar’ı satın aldığında Scout isim haklarını da elde etmişti.

Volkswagen, Scout’a yaptığı yatırımın bir parçası olarak Güney Carolina’da 2 milyar dolarlık bir fabrika inşa ediyor. Keogh’a göre, bu tesisin EREV üretimini karşılamak için minimal değişiklikler gerektiriyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu